Marci romanesti de traditie – DACIA

Nasterea marcii Dacia

Constructia Uzinei de Autoturisme Mioveni a inceput in 1966. Dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul român in 1968, incepe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300, sub licenta R12.

Intre 19701980: Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Automobile Dacia continua autonom producţia de autoturisme derivate din gama Renault 12 si dupa anul 1978.

1995: Acest an este marcat de lansarea primului autoturism conceput 100% de inginerii romani, Dacia Nova.

Sursa: AGERPRES ARHIVA / VASILE MOLDOVAN

Potrivit AGERPRES:

Dupa expirarea licenței Renault, in 1979, Dacia a inceput un program propriu de dezvoltare. Intre 1972 si 1997, constructorul roman a realizat opt modele, ultimul — Dacia Nova — fara nicio legatura cu modelul initial, preluat de la Renault. Nova, lansat in 1995, a fost primul model Dacia proiectat si fabricat integral in Romania.

Sursa: romaniancar.com

1998: Dacia aniverseaza trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In acelasi an intreprinderea a obtinut Certificatului de Atestare a Implementarii Sistemului Calitătii ISO 9001.

 

Dacia si Grupul Renault

1999: Dacia devine o marca a Grupului Renault. Renault achizitioneaza Dacia si modernizeaza radical intreprinderea cu traditie de la Pitesti. Este inceputul unei noi ere pentru Dacia.

2000: Lansarea modelului Dacia SuperNova, vehicul echipat cu un grup motopropulsor Renault, prima concretizare a colaborarii franco-romane, un autoturism echipat cu motor si cutie de viteze Renault.

Sursa: wroom.ru

In aprilie 2003 a fost lansat modelul Dacia Solenza (benzina), iar din septembrie 2003 Dacia Solenza (diesel).

2004: Dacia lanseaza sedanul de familie Logan, un simbol al reinnoirii mărcii. In anii care urmeaza, sunt doborate toate recordurile de fabricatie. Ulterior, gama este extinsa cu modelul Logan MCV in 2006, Logan Van in 2007, Logan Pick-Up si Sandero in 2008 si Duster in 2010.

Dacia se extinde

2011: Dacia atrage peste 340.000 de noi clienti intr-un singur an, iar fabrica de la Pitesti functioneaza acum la capacitate maxima. Fabrica de la Somaca (Maroc) vine in sprijinul fabricii de la Pitesti.

2012: se deschide o noua fabrica în Tangier (Maroc) pentru extinderea gamei Dacia cu modelele Lodgy, un monovolum de familie cu cinci sau sapte locuri, autovehiculul pentru activitati in timpul liber Dokker si Dokker Van.

2013: Registrul Auto Român a reînnoit certificatul ISO 9001 pentru Automobile Dacia (23 martie). Export record: 6.000 de vehicule fabricate la Uzinele Dacia din Mioveni au plecat din portul Constanţa către Algeria (5 aprilie).

2014: Logan aniversează primii zece ani cu o serie limitată exlusiv pentru români (18 iunie) . 3.000.000 de vehicule Dacia vândute din 2004 (15 octombrie).

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s